Tuesday, February 8, 2011

Sedih.


Assalamualaikum.
Lama aku tak update blog. tak tau nak cerita apa.
Macam-macam jadi. Dari Epul masuk keluar wad, sampailah GETO kena pergi Sabah.

Sedih.
Aku tak tipu. Kenapa aku sedih.
Sedih sebab Geto kena pergi Sabah. Hilang separuh jiwa aku.
Macam jiwang kan. Entahlah. Aku bukan jiwang. Tapi aku cakap apa yang aku rasa.
Dah nak 6 tahun kitorang bersama. Dia selalu ada dengan aku.
Even dia bukan dekat sisi aku sentiasa. Dia tempat aku mengadu.
Bila aku ada masalah. Bila aku sakit. Bila aku malas buat kerja, tak sempat.
Dia yang tolong aku. Dia bagi semangat kat aku. Untuk everything.

Sedih gila
Bila aku tak dapat hantar dia pergi. Entahlah.
Aku ada pilihan, tapi keadaan lebih mengatakan tak payah.
Teruk bukan. Tapi aku lagi rasa teruk. tak tipu. Aku rasa macam tak nak bagi dia pergi je.
 Tak payahlah pergi wak. Aku rela je kamu mengajar sini.
Duit tak banyak pun, takpe. Asalkan kamu dekat dengan aku.

Sedih gila-gila.
Nanti aku nak ngadu kat siapa, kalau aku sakit gigi?
Nak ngadu kat siapa bila sakit perut?
Pening kepala? Sakit dada?
Siapa nak temankan aku bila aku duduk sorang-sorang?
Siapa nak tolong tutupkan mulut aku bila aku menguap?
Siapa nak tolong aku buat assignment, kerja2?
Siapa nak pinjamkan bahu bila aku rasa down, nak menangis?
Siapa nak puji aku, bila aku dapat papa yang bagus?
Siapa nak hargai doodle2 aku, even tak lawa dan comot.
Siapa nak bagi aku semangat, kata-kata nasihat bila aku down, buat salah?
Siapa yang boleh tahan perangai aku lagi?

Janganlah pergi. Aku merayu.

2 comments:

Unknown said...

=(

Naniey TJ said...

demi tanggungjwb n tugas utk b'jasa pd ngera... biarkanlah dia pergi..... insyaallah di izin tyhan b'temu lg...
kami kan ada.... slalu ada utk ko.... aq xde pipah ada... kami xde..pija ada... smua org sygkn ko... alahai..jgn la sdey... aq pon trt b'sdey ni...da nk nangis bce n3 ko...tissu pliss!!!

Thanks!!

terima kasih kerana sudi singgah baca apa
yang aku merepek ni. huhu. cewwah.
haha. bubbbye

Pages