Wednesday, September 14, 2011

Jantan tak sedar diri, macam sial bukan

Assalamualaikum dan hello semua.

Tengahtengah aku buat kerja, tibatiba Pedah aku bebunyik.
Ada orang YM. Aku tengok budak YM zaman muda mudi aku main YM.
Aku pun layan dengan nama kawan. Sebab lama kot aku tak YM.

Aku dengan semangat kekawanan tanya. Kau dah kawen belum.
Dan good bila dia jawab dah. Dan da ada baby sendiri, baru tiga minggu.
Alhamdulillah. Dulu zaman kamikami YM, dia tunang dah. Lepas tu dengar putus. Lepas tu terus tak chatting lagi.

Tibatiba dia tanya aku
JS : weh, janda aku apa cite?
Aku: sapa janda kau?
JS : ala, yang selalu balik KL dulu tu
Aku: ohhh. Dia. Ok je. Kawankawan kita semua ok.
JS : weh, macam mana aku nak contact dia?
Aku: gi la add fb dia. Ym di tukar id kot.
JS : aku segan sial. Bak tang no dia weh.
Aku: mana boleh jual no orang sukasuka. Kau mintakla sendiri.
JS : aku malu. Mintakla weh. Toksah nak kedekut.
Aku: kau add fb dia, kalau dia approve. Kau mintak sendirik.
JS : ok2. Tapi kau jangan bagi tau dia aku dah kahwin tau. Dah ada anak lagila.
Aku: pesal pulak?
JS : please weh.
Aku: malas nak masuk campur

Aku terus blah, menyiapkan diri untuk ke kelas.

What-the-pak jantan sial macam tu. Bini dah ada. Anak baru je tiga minggu lahir. Boleh dia macam nak gatalgatal. Haish. Aku tak boleh terima. Dia tak terfikir ke azab bini dia time nak bersalin tu. Nak lahirkan anak dia. Aku serius shitla jantan macam tu. Reminds aku sorang jantan yang tak berguna.

"abang tengok akak bersalin, abang tak sampai hati nak tengok dia. Kalau dah taknak anak lagtakpela. Besar pengorbanan akak. Betulbetul abang jaga dia."

Serius shit. Holy shit! Jantan kalau memang tak sedar diri memang macam sial.
Dah kawen, tolong buat cara dah kawen
Kawan buat cara kawan. Kawankawan, kenapa kau nak sorok status kau?
Apa perasaan bini kau bila tibatiba tau laki dia macam sial? Aku serius emosi.

Aku harap kawan aku tak layan dia pun. Jantan macam tu tak boleh buat kawan, kan?

P/s: JS stand for jantan sial. Kau orang rasa macam sial tak perangai diA? Mak tak boleh terima thokk.


------------cakap lagi---------
Balik semula mendoodle. Doodle lagi seronok dari main Pedah. Serius doodle mengasyikkan. Uh ohh

1 comment:

Unknown said...

er aku cm taw je sape hurmmm

jht gilerrrrrrrrr

Thanks!!

terima kasih kerana sudi singgah baca apa
yang aku merepek ni. huhu. cewwah.
haha. bubbbye

Pages